چشم زخم ، و درمان آن در طب اسلامی

فروشگاه طب اسلامی

چشم زخم در طب اسلامی از جمله چیز های است که در روایات به آن پرداخته شده و رد نشده است. بلکه از طرف ائمه پذیرفته شده است.

نکته ظریفی که در چشم زخم وجود دارد این است که یک نوع نیرو از طرف شخصی است که یک کلامی را ادا کرده مثلا درباره شخصی چیزی به زبان آورده.


در روایت آمده: «لو نبش لکم عن القبور لرأیتم ان اکثر مو تاکم بالعین»

«اگر قبرها باز شود خواهید دید که بیشتر مرده‌ها به خاطر چشم‌زخم است.» با توجه به این روایت اثر چشم ‌زخم حتی تا درون قبر هم باقی خواهد ماند.

درمان چشم زخم طب اسلامی چیست؟

بسیاری از چشم زخم ها ناشی از چشم زخم خود انسان نسبت به خودش می باشد. نکته ای که خیلی وقت ها ما از آن غافل هستیم.

درمان این نوع از چشم زخم این است که انسان درباره خودش خوش زبانی نکند و اگر احیانا اتفاق افتاد از ذکر زیر استفاده کند:

امام صادق (ع) می‌فرمایند: «چشم‌زخم حق است، ایمن نیستی از چشم خودت بر خودت. و نه از خودت بر دیگری، اگر ترسیدی که کسی (یا خودت) را چشم‌زخم بزنی، بگو ما شاء الله لا قوه إلا بالله العلی العظیم. سه مرتبه.»

دومین درمان چشم زخم رقیه حسنین (ع) است، حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «پیامبر (ص) حسن (ع) و حسین (ع) را رقیه کردند.

أعیذکما بکلمات الله التامات وأسمائه الحسنى کلها عامه من شر السامه والهامه ومن شر کل عین لامه ومن شر حاسد إذا حسد. سپس پیامبر (ص) فرمودند حضرت ابراهیم (ع) به همین نحو اسماعیل (ع) و اسحاق (ع) را تعویذ می‌کرد.»

سومین درمان حمد و معوذتین است، در روایت آمده. 

«کان رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم إذا کسل أو اصابته عین أو صداع بسط یدیه فقرأ فاتحه الکتاب. والمعوذتین ثم یمسح بهما وجهه فیذهب عنه ما کان یجد.»

هرگاه پیامبر (ص) کسل می‌شدند یا چشم‌زخمی به او می‌رسید یا دچار میگرن می‌شدند. دو دست خود را باز می‌کردند و سوره حمد و معوذتین می‌خواندند. سپس با دست صورتشان را مسح می‌کردند و مشکلشان برطرف می‌شد.

برای خرید مصحولات اینجا کلیک کنید.

فهرست داروها وقیمت عمده

صفحه اصلی

احمدی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *