اسرار آیه الکرسی

اسرار آیةُالكرسی

اسرار آیه الکرسی

در منابع روایی،‌ برای این آیه، ویژگی‌ها و فضیلت‌های فراوانی گفته شده است از جمله در بعضی روایات، این آیه برترین آیه قرآن شمرده شده است. خواندن این آیه همیشه و در همه حال به ویژه پس از نماز، بعد از وضو، قبل از خواب، هنگام خروج از خانه، هنگام مواجهه با خطر و سختی و… توصیه شده است. خواندن این آیه در بعضی از نمازهای مستحب مانند نماز شب اول قبر نیز وارد شده است.

?عبدالله بن عوف گفته است: شبی خواب دیدم كه قیامت شده است و من را آوردند و حساب من را به آسانی بررسی كردند. آنگاه مرا به بهشت بردند و كاخهای زیادی به من نشان دادند، به من گفتند: درهای این كاخ را بشمار؛ من هم شمردم ۵۰ درب داشت.
?بعد گفتند: خانه‌هایش را بشمار. دیدم ۱۷۵ خانه بود، به من گفتند این خانه‌ها مال توست، آنقدر خوشحال شدم كه از خواب پریدم و خدا را شكر گفتم.
صبح كه شد نزد ابن سیرین رفتم و خواب را برایش تعریف كردم.
?او گفت: معلوم است كه تو آیةُالكرسی زیاد می‌خوانی، گفتم: بله، همین طور است. ولی تو از كجا فهمیدی؟
گفت: برای اینكه این آیه ۵۰ كلمه و ۱۷۵ حرف دارد، من از زیركی حافظۀ او تعجب كردم، آنگاه به من گفت: هر كه آیةُالكرسی را بسیار بخواند سختیهای مرگ بر او آسان می‌شود.

آیةُالكرسی

اسرار آیه الکرسی

?۱. آیه الکرسی ، نوری از آسمان است.

?۲. آیةُالكرسی ، آیتی از گنج عرش است.

?۳. آیه الکرسی باعث ایمنی در سفر است.

?۴. آیةُالكرسی ، اعلاترین نقطۀ قرآن است.

?۵. آیه الکرسی ، ذکر رسول مکرم اسلام«ص»‌ در بستر خواب بود

?۶. با خواندن آیةُالكرسی، انسان دچار هیچگونه آفتی نخواهد داشت.

?۷. برای رفع فقر، آیةُالكرسی مؤثر است و كمك الهی از غیب می‌رسد.

?۸. همه چیز در آیةُالكرسی است، یعنی كرسی گنجایش آسمانها و زمین را دارد.

?۹. در تنهایی آیةُالكرسی بخوانی، باعث رفع ترس می‌شود و از سوی خدا كمك می‌رسد.

?۱۰. آیةُالكرسی رادر نمازها، روزها، شبهای ایام هفته، سفرها و در نماز شب و دفن میت بخوانید.

?۱۱. هنگام خواب نیز آیةُالكرسی بخوانید زیرا باعث می‌شود خداوند فرشته‌ای نگهبان و محافظ بگمارد تا صبح سلامت بمانی.

? ۱۲. هر گاه از درد چشم شكایت داشتی آیةُالكرسی بخوانید و آن درد را اظهار نكنید آن درد برطرف می‌شود و از آن عافیت می‌طلبید.

?۱۳. پیامبر اسلام«ص»‌: در خانه‌ای كه آیةُالكرسی خوانده شود، ابلیس از آن خانه دور می‌شود و سحر و جادو در آن خانه وارد نمی‌شود.

?۱۴. آیةُالكرسی پایه و عرش الهی است و هدف از خواندن آن این است كه مردم در عبادت جز خداوند كسی را نپرستند و به ذلت فرو نروند و روح یكتاپرستی ایجاد كنند و از بندگی ناروا آزاد شوند و آیةُالكرسی عقل‌ها را بیدار و اله حقیقی را معرفی و خدای دانا و توانا را به مردم می‌شناساند.

?۱۵. وقت غروب ۴۱ بار آیةُالكرسی را بخوانی حاجت ‌روا می‌شوی (۴۱ بار تا و هو العلی العظیم بخوان یعنی یك آیه) مجرب است و برای رفع هم و غم، شفای مریض، درمان درد، رحمت خداوند و زیاد شدن نور چشم آیةُالكرسی را مدام بخوانید.

?۱۶. اگر مؤمن آیةُالكرسی را بخواند و ثوابش را برای اهل قبور قرار دهد خداوند ملكی را بر او مقرر می‌كند كه برایش تسبیح كند.

?۱۷. آیةُالكرسی در مزرعه و مغازه پنهان كردن باعث بركت مزرعه و رونق گرفتن كسب است.

?۱۸. از پیامبر نقل نموده‌اند كه، این آیۀ عظیم‌تر از هر چیزی است كه حق تعالی آفریده است.

?۱۹. چند چیز حافظه را زیاد می‌كند، یكی از آنها خواندن آیةُالكرسی است.

?۲۰. هر شب آیةُالكرسی را بخوانی تا صبح در امان خدا هستی.

?۲۱. هر صبح آیةُالكرسی را بخوانی تا شب در امان خدا هستی.

?۲۲. آسان شدن مرگ ، بوسیله آیه الكرسی است.

?۲۳. آیةُالكرسی، عظیم‌ترین آیه در قرآن است.

?۲۴. برای حفظ مال و جان، آیةُالكرسی بخوان.

?۲۵. آیةُالكرسی، ویرانگر اساس شرك است.

?۲۶. آیةُالكرسی، سید سورۀ بقره است.

آیةُالكرسی :


➖➖-➖➖➖➖-➖➖
اللهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَالْحَيُّ الْقَيُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ، لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِي الْأَرْضِ مَنْ ذَاالَّذِي يَشْفَـعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَابَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِكْرَاهَ فِي‌ الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا وَاللهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾
➖➖-➖➖➖➖-➖

احمدی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *