این میوه ها رو باید بخوری

این میوه ها رو باید بخوری

این میوه ها رو باید بخوریش در ادامه با ما همراه باشید…

میوه چیست؟

در گیاه‌شناسی به نهنج و تخمدان رسیده یک گیاه گلدار، میوه یا بَرمی‌گویند. میوه‌ها خود معمولاً تخم گونه خود را نیز در دل دارند.

🔴هنگامی که در آشپزی بحث از میوه به‌عنوان غذا می‌شود، این واژه معمولاً فقط به میوه گیاهانی گفته می‌شود که شیرین و گوشتدار هستند مانند آلو، سیب، پرتقال و… درحالیکه گروه بسیار زیادی از سبزیجات معمولی، مغزها و غلات، میوه گیاهان خود محسوب می‌شوند.

🔴میوه‌هایی که معمولاً در آشپزی جزو میوه‌ها به حساب نمی‌آیند عبارت‌اند از کدوها (مثل کدو و کدو حلوایی)، ذرت، سیب زمینی و فلفل سبز. اینها از نظر یک گیاه‌شناس میوه هستند اما عموماً در آشپزی جزو سبزیجات در نظر گرفته می‌شوند.

🔴 گاهی نیز میوه‌های مربوط به آشپزی، از نظر گیاه‌شناسی جزو میوه‌ها به‌شمار نمی‌آیند؛ مانند ریواس که در آن فقط برگ شیرین دمبرگ قابل خوردن است.

همچنین بعضی از ادویه‌ها مانند فلفل شیرین و جوز هندی، میوه هستند.

حالا چه میوه هایی رو باید بخوری؟

1. انار

انار

انارها پر از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن هستند. آنتی اکسیدان های مختلف در آنها از قلب محافظت و از سرطان جلوگیری می کند. انار غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها هستند، می توانند علائم پیری را به تاخیر اندازد. این آنتی اکسیدان ها با التهاب پوست و بروز آکنه و خال های تیره مبارزه می کند.

2. نارنگی

نارنگی

نارنگی از جمله میوه‌های خوشمزه و پرطرفدار پاییزی است. میوه نارنگی و پوست آن خواص و فواید درمانی فراوانی دارد. طبع نارنگی سرد و تر است. نارنگی برای بدن و سلامت آن فواید فراوانی دارد.

خواص نارنگی : بهبود سلامت قلب، نارنگی برای تنظیم فشار خون ، بهبود خلق و خو ، تقویت سیستم ایمنی ، سلامت دستگاه گوارش ، سلامت مو ، عنوان ضد عفونی کننده ، لخبود عملکرد شناختی ، جلوگیری از دیابت ، جلوگیری از سرطان ، پیشگیری از سکته ، مفید در دوران بارداری ، کاهش وزن و لاغری

3. ذغال اخته

ذغال اخته میوه ای که باید بخوری

مواد مغذی موجود در زغال اخته از رشد سرطان های ریه و تکثیر سلول های سرطان خون بدون تاثیر بر سلول های سالم جلوگیری می کند. همه ی ما می دانیم میوه ها برای سلامتی مفید هستند اما نمی دانیم چه میوه ای متناسب با سلامتی ما است.

4. خرمالو

خرمالو این میوه ها رو باید بخوری

خرمالو به عنوان یک میوه ی شیرین و حاوی مواد معدنی و ویتامین های بسیاری است. این میوه دقیقاً مناسب روزهای سرد پاییزی است که بیشتر مردم کمی احساس خستگی و بی حالی می کنند. خرمالو به اندازه ی انگور انرژی زا است. البته اگر دغدغه ی تناسب اندام دارید و نمی خواهید چاق شوید نباید در مصرف آن زیاده روی کنید چون مصرف زیاد آن کالری زیادی به بدن می رساند.

5. کیوی

کیوی

خواص کیوی واقعا بی نظیر است ، کیوی، یک میوه کوچک و نرم است، اما اجازه ندهید اندازه آن فریبتان بدهد چراکه آنگونه که در این بخش گفته ایم این میوه خوشمزه استوایی، سرشار از مواد مغذی، مانند، ویتامین ث (154 درصد در هر 100 گرم) ، ویتامین آ، ویتامین ب 6، کلسیم، آهن و منیزیم است که برای سلامتی بسیار مفید هستند اما آیا می دانستید، علاوه بر سلامتی، کیوی برای پوست و موی شما نیز مفید است؟

6. ازگیل

ازگیل

ازگیل میوه‌ای با طبع سرد و خشک است که خواص زیادی در طب سنتی دارد. خرودن ازگیل به کاهش قند خون، کاهش فشار خون، کاهش کلسترول بد، سلامت قلب، سلامت سیستم گوارشی و غیره کمک می‌کند.

توضیحات کامل در ویدیو

پیج ما رو فالو کنید


پیج اینستاگرامی “هاون سبز”

https://www.instagram.com/havan_sabz/

منبع :

https://www.instagram.com/p/ChMrZAUNT9R/?utm_source=ig_web_copy_link

احمدی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.