داروی تب بر

دسته:

? داروی گیاهی تب بر ?

تب (از فارسی: تپ) از علائم بیماری بوده و حالتی است که در آن دمای بدن جانوران خون‌گرم از مقدار طبیعی آن بیش‌تر شده و نقطه ثبت دمایی در مغز (set-point) جابجا می‌شود. داروی گیاهی تب بر یکی از داروهای طب اسلامی است که علاقه مندان به طب اسلامی و طبیبان این طب میتوانند از آن بدین منظور استفاده کنند.

آخرین بروزرسانی : آوریل 18, 2022
برای خرید عمده این محصول در ایتا با ما در ارتباط باشید. 09366213780

https://eitaa.com/tbvni_ir
تومان 39,000
نقد و بررسی اجمالی

مقدمه ای بر داروی تب بر طب اسلامی

داروی گیاهی تب بر یکی از داروهای طب اسلامی است که علاقه مندان به طب اسلامی و طبیبان این طب میتوانند از آن بدین منظور استفاده کنند.

درمان تب

تب چیست؟

تب (از فارسی: تپ) از علائم بیماری بوده و حالتی است که در آن دمای بدن جانوران خون‌گرم از مقدار طبیعی آن بیش‌تر شده و نقطه ثبت دمایی در مغز (set-point) جابجا می‌شود. پدیده تب نشانهٔ مبارزهٔ بدن در برابر عوامل بیماری‌زا است و گاهی نیز پاسخ دمایی دستگاه ایمنی بدن نسبت به عفونتهای داخلی تلقی می‌شود. در واقع در گرمای حاصل از تب بسیاری از میکروبها توانایی رشد ندارند. البته بحث و جدل‌های زیادی در مورد بی‌فایده بودن تب در جریان است.

نخستین پژوهش دربارهٔ دمای بدن در سال ۱۸۶۸ انجام گرفت و پژوهشگر آن، یک پزشک آلمانی به نام کارل وندریش بود. در انسان که میانگین دمای طبیعی بدن ‎۳۷°C است، دمای برابر یا بیش‌تر از ‎۳۸°C (در حالت استراحت) تب به‌شمار می‌آید. تب بیش از ‎۴۰°C تهدید بزرگی برای جان انسان محسوب می‌شود، چرا که عملکرد آنزیمها و سایر پروتئینهای بدن را دچار اختلال می‌کند.

به تب ‎۳۷٫۵°C تا ‎۳۷٫۹°C تب خفیف گفته می‌شود.ذکر گردید که تب باعث اختلال در فعالیت آنزیمهای بدن می‌شود، آنزیمها کاتالیزور یا کاتالیزگرهایی هستند که در واکنش‌های زیستی مهم درون سلول و در بدن مؤثرند.چون این آنزیم‌ها در دمای معینی فعالیت دارند و در دمای بالا از بین می‌روند، تب بالا با از بین بردن این آنزیم‌ها، در واکنش‌های زیستی بدن اختلال ایجاد می‌کند. تشنج از نتایج تب بالاست.تب ۴۰ درجه و بیشتر، به ویژه در کودکان، نیازمند توجه و درمان سریع است. هنگامی که دمای بدن شخص به ۴۴٫۴ تا ۴۵٫۵ برسد، مرگ او حتمی است.

چرا از داروی تب بر استفاده کنیم ؟

یکی از بزرگ ترین شگفتی های بدن انسان این است که ببینیم چطور ممکن است درحالی که از تب میسوزیم، سردمان باشد و از سرما بلرزیم. همه ما این حالت را تجربه کرده ایم سوختن در تب درحالی که از سرما به خودمان میلرزیم. این حالت به عدم کارایی درست تنظیم کننده داخلی عجیب و غریب بدنمان بر میگرده که در حقیقت یکی از راه حل های آن، مبارزه با عفونت هست. تب بیماری خوبی است و نباید آن را درمان کرد ولی اگر طولانی شد بایستی درمان شود.

کاسنی را چه تازه و چه خشک باشد نباید شست، چون یک قطره از بهشت هر روز صبح بر برگ آن می‌ریزد و آن قطره درمان است، حتی مصرف کردن و خوردن آن نیز باید بدون شستن باشد. اما دیگر دارو برای درمان تب، خود داروی تب آیت الله تبریزیان است. همچنین این بیماری دعایی دارد که لازم است همراه با این دارو مصرف شود که در قسمت پایین برای شما آماده شده است.

کاربرد

درمان تب

نحوه مصرف داروی تب بر

_ صبح ناشتا و شب موقع خواب اندازه یک قاشق چایخوری مصرف شود

سایر روش های درمان تب در طب اسلامی

هنگامی که بر بیمار وارد شدی هفت مرتبه بگو « اعیذک بالله العظیم ، رب العرش العظیم ، من شر کل عرق نعار ، و من شر حر النار » .

 

 رقیه ی جبرئیل :

« بسم الله أرقیک یا محمد ، و بسم الله أشفیک و بسم الله من کل داء یعییک ، بسم الله و الله شافیک ، بسم الله خُذها فلتَهینک ، بسم الله الرحمن الرحیم فلا أقسم بمواقع النجوم »

 

 توسل به حضرت زهرا

 سوره ی حمد و معوذتین ( ناس و فلق) و توحید نوشته شود و به دست راست بسته شود سپس این دعا را بخوانند :

بسم الله الرحمن الرحیم رب الناس أذهب البأس واشفه یا شافی فإنه لا شفاء إلا شفاؤک شفاءا لا یغادر سقما ، بیدک الخیر إنک على کل شئ قدیر ، ” وننزل من القرآن ما هو شفاء ورحمه للمؤمنین ” ،

بسم الله الرحمن الرحیم ، ” قلنا یا نار کونی بردا وسلاما على إبراهیم ” ، کذلک صاحب کتابی هذا برحمتک یا أرحم الراحمین ،

بسم الله الرحمن الرحیم ، ” وله ما سکن فی اللیل والنهار وهو السمیع العلیم ” ، أسکن أیها الصداع والألم بعزه الله ، أسکن بقدره الله ، أسکن بجلال الله ، أسکن بعظمه الله ، أسکن بلا حول ولا قوه إلا بالله العلی العظیم ، ” فسیکفیکهم الله وهو السمیع العلیم ” ، ” وذا النون إذا ذهب مغاضبا ” إلى قوله ” ننجی المؤمنین ” ، ولا حول ولا قوه إلا بالله العلی العظیم وحسبنا الله ونعم الوکیل وصلى الله على محمد وآله الطاهرین ” .

دعایی دیگر

سرت را داخل پیراهنت کن و اذان و اقامه بگو سپس سه مرتبه سوره های حمد ، توحید ، ناس ، فلق را بخوان و بگو :

أعیذ نفسی بعزه الله وقدره الله وعظمه الله وسلطان الله وبجمال الله وبجلال الله وبرسول الله وبعترته صلى الله علیه وعلیهم [ وبولاه أمر الله ] من شر ما أخاف وأحذر وأشهد أن الله على کل شئ قدیر ولا حول ولا قوه إلا بالله العلی العظیم وصلى الله على محمد وآله ، اللهم اشفنی بشفائک وداونی بدوائک وعافنی [ بحق أنبیائک وأولیائک ] من بلائک [ برحمتک یا أرحم الراحمین ]

آیه الکرسی . در ظرفی بنویسید و با آب نوشته را پاک کنید و بنوشید .
اذان و اقامه . سر را داخل پیراهن کند و همراه با هفت حمد بخواند .
تربت امام حسین علیه السلام . تربت را با آب حل کرده در یک ظرف شیشه ای با قلم آهنی بنویسد ” سلام قولاً من رب رحیم” و به کسی که درد دارد بنوشاند .
نماز . کسی که مبتلاست وارد اتاقی شود و تنهایی دو رکعت نماز بخواند ، گونه ی راستش را روی زمین قرار دهد بگوید : یا فاطمه بنت محمد (ده مرتبه) أستشفع بک إلی الله فیما نزل بی.

درمان تب

۱) کم کردن لباس ها

۲) سرد کردن بدن با آب سرد

۳) خواندن سوره ی حمد ( سر را داخل پیراهن کند اذان و اقامه بگوید و سپس هفت مرتبه سوره ی حمد را بخواند )

۴) سیب ( ترجیحاً سیب کال )

۵) سنجد

۶) بنفشه (الف. خوردن خود بنفشه ، ب. کاسنی را آسیاب کنند (اگر تازه است له کنند) با روغن بنفشه مخلوط کنند روی پیشانی بمالند )

۷) عناب

۸) سیاه دانه

۹) پیاز

۱۰) شانه کردن مو

۱۱) حجامت و فصد ( ایجاد استفراغ و اسهال نیز برای تب مفید است )

۱۲) مرکب اول

۱۳) شافیه ( شافیه ی ده ماهه را با روغن تخم ترب ناشتا برای تب درونی . شافیه ی نوزده ماهه همراه با آب گرم و آب دانه های انار و اندازه ی یک دانه هم از آب هندوانه ابوجهل ، ناشتا برای تب کهنه و جدید .)

۱۴) شکر ( نیشکر) ( ۳۲.۵ گرم شکر با آب سرد صبح ناشتا میل کند )

۱۵) اسفرزه ( ۶.۵ گرم اسفرزه همراه با آب در شب بنوشد . )

 غذای کسی که تب دارد :

۱. گوشت بریان ( ترجیحا گوشت کبک )
۲. سویق شسته شده ( هفت بار )
۳. سرکه و روغن زیتون ( نان داخلش خورد کنند و میل کنند ، ترجیحا نان جو )

نمایش ادامه مطلب
مشخصات کلی
وزن 30 گرم
نظرات کاربران

قوانین ارسال دیدگاه:


1.دیدگاه باید محترمانه و با رعایت ادب ارسال شود و از توهین به هر شخص حقیقی یا حقوقی جدا خودداری شود.
2.دیدگاه های شما اثر مستقیم بر میزان خرید یک محصول میگذارد پس لطفا سعی بفرمایید دیدگاه خود را مطابق به میل خود و میزان رضایتی که از محصول دارید ارائه دهید.
3.لطفا نقاط قوت و نقاط ضعف محصولات را وارد کنید.
4.پس وارد کردن 5 نظر درباره 5 محصول خریداری شده میتوانید کد تخفیف دریافت کنید برای این امر به پشتیبانی پیام دهید.
باتشکر اوقات خوشی را برای شما آرزومندیم  

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “داروی تب بر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارزش در برار خرید
کیفیت محصول
میزان اثر گذاری
سرعت اثر بخشی دارو
رضایت کلی از خرید

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی

    10

    ارزش در برار خریداز 10 امتیاز

    10

    کیفیت محصولاز 10 امتیاز

    10

    میزان اثر گذاریاز 10 امتیاز

    10

    سرعت اثر بخشی دارواز 10 امتیاز

    10

    رضایت کلی از خریداز 10 امتیاز